ԱՄՆ-ի նորընտիր նախագահ Դոնալդ Թրամփը, պաշտոնը ստանձնելու առաջին իսկ օրից, ծրագրում է վերականգնել իր «առավելագույն ճնշման ռազմավարությունն Իրանին սնանկացնելու համար»՝ գրում է Financial Times-ը: «Առավելագույն ճնշման» արշավը նպատակ ունի զրկել Իրանին բանակը հզորացնելու հնարավորությունից, սակայն վերջնական նպատակը Թեհրանին միջուկային նոր համաձայնագրի շուրջ բանակցությունների մղելն է։               
 

«Միայն գրականությանը կարող եմ հարցնել` ինչպե՞ս է, որ չեմ լինի երկար ժամանակ»

«Միայն գրականությանը կարող եմ հարցնել` ինչպե՞ս է, որ չեմ լինի երկար ժամանակ»
02.12.2012 | 20:39

«Իրատես de facto»-ի հյուրը երիտասարդ արձակագրուհի ՆԱՌԱ ՎԱՐԴԱՆՅԱՆՆ է:

-Գրական հանդիպումները հաճախակի են դարձել: Այգիներում, սրճարաններում անցկացվող հանդիպում-քննարկումները ժամանցի, շոուի չե՞ն վերածվում:
-Ոչ, իհարկե: Սրճարաններում և այգիներում մթնոլորտը փոխվում է: Շփման հարթակը բեմերից ու դահլիճներից իջնում, ավելի բնականին ու անկեղծին է մոտենում: Իսկ եթե գրքերի շնորհանդեսները ժամանցի ու շոուի վերածվեին, շատ ավելի լավ ու օգտակար կլինեին հենց ընթերցողների համար:
-Ի՞նչ ես կարծում` անկե՞ղծ են գրողները մեկը մյուսի հետ:
-Չգիտեմ, բայց մտածում եմ` մի՞թե նրանք այնքան պարզունակ մարդիկ են, որ միայն անկեղծությամբ սփոփվեն:
-Իսկ ի՞նչն է «սփոփում» գրողին:
- Հնարավոր է` գրելու պատճառով գրողը տարիներով զրկվի «ապրելուց»: Իր ստեղծած գիրն է միայն սփոփում:
- Ինչպե՞ս անցավ «Գրական տապան» փառատոնը:
- Փառատոնը հրաշալի առիթ էր շփվելու օտարազգի, ինչո՞ւ չէ, նաև իմ ընկեր գրողների հետ: Պակասում էին միայն օտարազգի գրականագետներն ու հրատարակիչները, որպեսզի այս մտահղացումն ավելի գործնական փուլ մտնի, և, Հայաստանի մասին լավ-լավ բաներ գրելուց բացի, լինեն նաև գործնական նախաձեռնություններ:
-Ավելի շատ լա՞վը, թե՞ վատն ես լսում արձակիդ մասին:
-Ես ինքս գիտեմ իմ արձակի լավ ու վատ կողմերը: Դա է պատճառը, որ և՛ լավ, և՛ վատ կարծիքներն անակնկալ չեն ինձ համար: Իսկ առողջ քննադատությունը միշտ օգտակար է:
-Ի՞նչ հարցեր են ավելի շատ ուղղում քեզ` որպես գրողի:
-Կերպարներդ իրակա՞ն են, սա քո պապան ա՞, մաման ա՞, դու վերցնովի երեխա ե՞ս: Ընթերցողին պետք է հետաքրքրի գրողի տեսակը, մտածողությունը:
-Այս տարի արժանացել ես ՀՀ նախագահի գրական մրցանակի: Քեզ ավելի շա՞տ սկսեցին ճանաչել, թե՞ մինչ այդ էլ գիտեին Նառա արձակագրին:
-Իհարկե նախագահի երիտասարդական մրցանակը շատերին է հուզում, ու նաև այդ հետաքրքրության պատճառով ինձ ճանաչեցին:
-Նառա, գրելով ապրել լինո՞ւմ է: Երկրորդ մասնագիտություն, աշխատանք ունե՞ս:
- Մասնագիտություն և աշխատանք ունեմ, որպեսզի գրելով ապրեմ:
-Եթե լավ վճարեն, սերիալի սցենար կգրե՞ս:
-Չեմ փորձել, բայց չեմ էլ գրի, որովհետև դա գրականության հաշվին արվող զուր աշխատանք է, իսկ այդպիսի մի աշխատանք ունեմ արդեն:
-Պատահե՞լ է, որ ռեժիսորը, բեմադրիչը հետաքրքրվեն գործովդ, կամ փորձե՞լ ես ինքդ առաջարկել:
-Մի շրջան ինքս էի փորձում իմ «Երրորդը» պատմվածքի հիման վրա կարճամետրաժ ֆիլմ նկարահանել, բայց նախաձեռնությունս տեխնիկական պատճառներով հետաձգվեց: Սակայն չեմ կարող չասել, որ այսօր հայ ռեժիսոր-բեմադրիչները շատ վերից են նայում ժամանակակից հայ գրականությանը:
-Իսկ մերօրյա գրողները զե՞րծ են աստղային հիվանդությունից:
- Գրողների դեպքում աստղային ասելն այդքան էլ ճիշտ չէ, նրանք բեմ չեն սիրում, սակայն փառասեր են: Ոմանք իրենց անձի, գրականության շուրջ սիրում են միֆ կառուցել, որն էլ ընկնող աստղ-երկնաքարի հայտնվել-անհետանալու պես արագ բացահայտվում է ու դառնում ծիծաղելի, ցավալի:
-Ապրելի՞ս ես ավելի համարձակ, թե՞ երբ գրում ես:
-Գրողներ կան, գիր են սարքում, որ հետևում թաքնվեն, բայց երկու դեպքում էլ անհամարձակ է ստացվում: Իմ դեպքում` անվախ եմ և՛ ապրելիս, և՛ գրելիս:
-Ամենալավ բաները կատարվում են պատահաբար: Համամի՞տ ես:
-Թերևս։ Բայց չէ՞ որ պատահաբար մահանում էլ են:
-Եթե հավատանք Մարկեսին, տարիքն այն չէ, թե դու քանի տարեկան ես, այլ այն, թե ինչպես ես դա զգում: Քանի՞ տարեկան ես:
- Ըստ Այնշտայնի` ժամանակը շատ դանդաղ է անցնում մեծ զանգվածների կողքով: Այսինքն, ժամանակի ստանդարտ չափումից շատ ավելի կարևոր է քո ներքին ռիթմի, քո ներքին ժամանակի զգացողությունը: Եթե տիտանի կողքին ես, կանգնած է ժամանակը: Այնպես որ, տարբեր մարդկանց հետ տարբեր տարիքի եմ:
-Ծրագրե՞րդ են շատ, թե՞ երազանքներդ:
-Ինձ համար նույնական են ծրագիրն ու երազանքը: Որովհետև այն, ինչ ծրագրում ու երազում եմ, ունենում եմ: Միայն մի աղերս-երազանք ունեմ, որ գիտեմ, հաստատ գիտեմ` չի իրականանա:
-Ինչո՞ւ ես գրում:
-Չորս օր Դիլիջան-Վանաձոր ճանապարհի աջ կողմում կովեր էին արածում: Նրանք դմբո-դմբո լռություն էին ծամում: ՈՒզում եմ լռության մասին խոսել: Պիտեր Հանդկեն մի բանաստեղծություն ունի.
Ինչպես պատահեց, որ ես,
ով հիմա ես եմ, չի եղել առաջ
ինձանից առաջ.
և մի օր էլ ես, ով հիմա ես եմ,
չեմ լինի երկար ժամանակ
ես, ով հիմա ես եմ:
Միայն գրականությանը կարող եմ հարցնել` ինչպե՞ս է, որ չեմ լինի երկար ժամանակ:


Զրույցը`

Արմինե ՍԱՐԳՍՅԱՆԻ

Դիտվել է՝ 3892

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ